Roadtrip 2023

1 juli 2023 - Niederstetten, Duitsland

Vrijdag 30 juni

Het oorspronkelijke plan was om donderdag avond te vertrekken want zo doen we dat meestal: lekker ruim voor het weekend want lekker rustig op de weg.

Het was al een paar weken duidelijk dat Corné sowieso vrijdagochtend nog moest werken. Dat kwam mij wel goed uit want ik had 4 cliënten die graag nog een behandeling wilden op vrijdag.
De ochtend bleek niet voldoende voor Corné om alles chill af te ronden en ’s middags besloten we dat zaterdag vertrekken ook een prima plan was. Dus we hebben er een relaxte avond van gemaakt met zelfgemaakte pizza op de bank.

Zaterdag 1 juli

Na een bakkie koffie&thee hebben we onze kussens in de RV gegooid, de laatste spullen uit de koelkast overgeheveld, de prullenbakken geleegd en de toiletten schoongemaakt. Voor de zekerheid heb ik in de toiletpotten een flinke scheut bleek gegoten zodat geen mug het in z’n hoofd zal halen om dit stilstaande water te zien als een briljante broedplaats om een stapel larven in groot te brengen.

Onze eerste stop was de benzinepomp om de banden goed op spanning te brengen. Daarna zijn we vrolijk in de regen richting Duitsland gegaan. Perfect reisweer.
Rond een uurtje of 10 kregen we trek en heb ik een lekker ontbijtje gemaakt. Niks mis met een vers gebakken glutenvrij broodje met gerookte zalm en een gekookt ei. Daar kan Corné wel een poosje op rijden.

IMG_8566

In Duitsland schrokken we een beetje van de dieselprijs langs de snelweg, die was boven de 2 euro. Dus even de weg afgeketst en nog geen minuut verderop betaalden we 1.52. Pittig verschilletje. Dat scheelt zomaar 30 euri op een tank! Nog even een mooi stuk vlees voor Corné gescoord en weer verder gereden.

Later op de middag reden we langs een zooi winkels en toen ik zei: ‘daar kun je lekker winkelen’ sloeg Corné acuut rechtsaf. Nou weet iedereen hoe ontzettend veel ik van winkelen hou (not) dus ik vermoed dat deze actie ook iets te maken had met zijn houten kont na zoveel uurtjes rijden.

Maar goed, er was een Kik, en dat vind ik altijd een leuk snuffelwinkeltje. Ze hebben er van alles en nog wat, en veel voor weinig ;-)
Corné heeft een driekwart broek gescoord (in zijn hoofd is dat dus echt een ontzettend korte broek) en ik een zwart bikini-broekje. Altijd handig om extra te hebben.
Toen waren we allebei weer compleet klaar met winkelen en aangezien onze benen weer gestrekt waren zijn we verder gereden. We kwamen al de zevende maffe auto tegen met stickers van de Carbage Run 2023.  Dat roept om meer info. Dus google is my best friend en wat een toffe roadtrip is dat. Het idee is dat je een uitgezette roadtrip gaat maken van een week met een auto die een dagwaarde van max 500 euro heeft. Elke avond overnacht je op een camping met alle andere Carbage-runners. Als je pech hebt onderweg (wat zeker te verwachten is met een barrel) is de kans groot dat je hulp krijgt van een mede Carbage-runner.

IMG_8574

Vervolgens door schattige dorpjes met authentieke huizen en kerktorens gereden tot we bij een parkeerplaats kwamen met een charmant meertje erbij. We hebben voor morgen zon besteld dus als het goed is kunnen we in onze luie stoel een boekje lezen met zo nu en dan een zwemmetje.

De koelkast ligt nog vol dus ons avondeten was zo klaar. Voor mezelf heb ik wat traybake (courgette, aubergine, zoete aardappel, champignons, ui, olijven, kip) opgewarmd en terwijl Corné zijn mega-stuk vlees stond te bakken heb ik een salade voor hem in elkaar gedraaid voor de nodige vitamientjes. Alhoewel hij daar zelf een totaal andere kijk op heeft. Volgens hem heeft de koe al groen gegeten zodat hij dat niet meer hoeft te doen.

IMG_8573

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Belinda:
    Heerlijk verhaal. Enjoy!!!
  2. Mam:
    Dat is weer genieten. Door jullie en ons. Op naar meer verhalen 👍
  3. Jacqueline:
    1 juli 2023
    Leuk om je weer te volgen! Een oud-collega van mij heeft die carbage run gedaan!
    Geniet van je vakantie!